providing joint exercises for physical fitness for the elderly Aisyiyah kajen

  • Tegar Khoirul Adam Universitas Muhammadiyah Pekajangan Pekalongan

Abstract

Kegiatan pengabdian senam lansia untuk meningkatkan kesehatan sendi dan jantung bagi ibu-ibu Aisyiyah Kajen bertujuan untuk memberikan edukasi kepada masyarakat melalui sosialisasi senam lansia di Gedung Dakwah Muhammadiyah Kajen yang dilakukan oleh kami mahasiswa Program Studi Pendidikan Jasmani yang bejumlah 6 orang yang sudah dibekali dari kampus. Alhamdulillah kegiatan sosialisasi ini berjalan dengan lancar. Sosialisasi ini dilakukan pada hari Sabtu tanggal 28 Mei 2022 pukul 08.00, tempatnya di aula Gedung Dakwah Muhammadiyah Kajen. Pada saat kegiatan tim mahasiswa yang berjumlah 6 orang sudah mempunyai tugas masing-masing diantaranya ada sebagai instruktur senam, ada bagian yang bertugas sebagai operator, dan ada pula yang sebagai dokumentasi foto.

kata kunci: lansia, senam persendian, kebugaran jasmani 

 

. The elderly gymnastics service activity to improve joint and heart health for Aisyiyah Kajen mothers aims to provide education to the community through the socialization of elderly gymnastics at the Muhammadiyah Kajen Da'wah Building which is carried out by us students of the Physical Education Study Program, totaling 6 people who have been provided from campus. Alhamdulillah, this socialization activity went smoothly.

This socialization was carried out on Saturday, May 28, 2022 at 08.00, the place was in the hall of the Muhammadiyah Kajen Da'wah Building. At the time of the activity the student team of 6 people already had their respective duties including being a gymnastics instructor, there was a section that served as an operator, and there was also a photo documentation.

keywords: elderly, joint exercise, physical fitness 

Keywords: keywords: elderly, joint exercise, physical fitness

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2022-12-07
Abstract viewed = 43 times
PDF downloaded = 40 times